Wednesday, February 13, 2013

Hye..assalamualaikum.. Ape khabar semua.haahahah..macam pelik plak tnya.tp xpe.harap semua sihat hendaknye.menten cntik dan vogue ok.anda vogue?anda cntik?...pg la tgk cermin dan nilai sendirik... Terus kpd topik kita kali ni berkenaan dengan cmne nak idup bnyak kawan.hahaha.. Bunyik cam alaaa..senang je..kawan je la... Nononono...no no no.. Dalam istilah kawan..terdapat bebrapa definisi kawan yg boley.dikategorikan iaitu -kawan -sahabat -rakan -teman -kenalan Haaaa..slalu biasanya borak maybe benda kosong..ala..saje je..maleh nak org pndang kite gmpak sgt..maybe pasni byk share2 benda2 yg amt perlu utk diketahui berdasarkan kata hati..rujukan bahan bacaan dan pemikiran dan pengalaman...curlassss.. Ok..akrg kite akan huraikan satu persatu ape definisi bagi frasa2 diatas... KAWAN...- boleh didefinisikan sebagai insan yg kite kenal dalam lingkungan 20km dari idup kita.haha..xpe.jap lagi rajah penernangan akan dilukis.hik3..sbg contoh dalam bermain bola.dalam padang tu ramai org.kita akan pilih kawan2 utk jadi teamgroup.so..mereka adalah KAWAN.masa main bola or certain ocassion mmg kite baik dgn dorg.kite hnya akan selesa dgn dorg for certain ocassion sajrk. SAHABAT..- sahabat ni plak..adalah kategori insan yg jaraknye 0-5 km je dari idup kita.mknenye rapat la.org yg dipanggil sahabat ni merupakan insan yg akan sentiasa disisi kita susah dan snang.sahabat jugak la yg menjurus kan kite ke arah kebaikan atau kejahatan..hik3..so..cari lah sahabat yg baik.dan mmbawa kita kw arah kebaikan..:) Rakan- rakan ni plak kalo nak taw lebih kurang je dgn kawan..cuma jarak dia dgn idup kita jauh cket dlm 30km keatas.situasinya dalam sekolah atau satu kolony yg mmpunyai makhluk melebihi 40 orang..makan mereka.digelar rakan kita..kite kenal tapi.sekadar kenal dan tiada lebih..xde perasaan nak amek taw sangat or pape..gittewhh TEMAN..- teman ni plak golongan y agak dekat dgn hidup kita yg lebih kurang 10 km je dari idup kita.teman ni slalunye dikaitkan dngan pasangan tp bukan suami isteri..biasnya bf gf la...

No comments:

Post a Comment